regnbågens reformer (tid som revolver)

"tänk om de kommer?"

jag lämnar allt


"vänd om, vän."

jag lämnar mig



*



på resande fot
avstamp som ett trevande hot
drömmarnas missfall
leder till leder i gravkramp


*


en regnbågsreform
för dom
som alltid tröttnat
på att någon aldrig kom
någon vart

ingen skatt hittas
det är falskt
att vinna

och om undantaget
bekräftar den bundna lagen
blir eftersmaken
inte tillfredsställd av det



*



man lär sig tidigt
känna igen

symtomen



*



de blanka ögonen
som blundar
även som öppna



*



den hållna andan
genom handskakningar
och de tio sekunderna
som alltid följer den bundne
genom livet

med avtryckaren i handen



*



håret som inte lever
med i flykten över ängarna



*



och den ständiga förvandlingen
som driver handlingen
runt omkring

den kan ingen


*



skog
blir eld
blir brända kalhyggen

välkommen
till kyrkogården
till övermannens ödemarker



*



den
tvångsmässiga
pyromanin



*



den tidlösa ilskan
mot broar
under ständigt underlag
av trappsteg
och val

tyglarna hinner inte med



*


man lär sig sent
sätta ord på
syndromet



*



dom bränner inga broar längre
kicken har förlorat sin tryckvåg

så brinn regnbåge brinn
vänd min vy
från regn

dränk min hy
i färgaska

Kommentarer
Postat av: emma

din bästa, absolut.

2010-06-10 @ 10:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0