hela huvudet stormar

en tjock barriär har skurit sig emellan oss
eller kanske fanns den där hela tiden
en tjock mur
som jag hela tiden försöker klösa mig igenom
du bara andas ut
och hela muren rasar över mig
jag försöker vara fin
se bra ut
det är det ända intrycket jag ger
för ord, växlas aldrig mellan oss
förutom ett fördröjt hej
med blicken fäst någon annanstans
var ganska övertygad om att kärlek var något vackert
tvekar nu, står och velar
lämnade bussen med tårar i ögonen
vände mig om, och försäkrade att du inte var där
trängde bort någon slags besvikelse
jag sa sanningen, men jag ljög
jag har tappat mina färger
är lika svart och vit som alla andra igen
känslorna för dig har också tappat sin färg
jag öppnade upp mig, och pressade dig ur mig
det var som att krypa ur ett skal
'if my heart was a compass, you'd be north'
men jag har ingen klar kurs eller destination längre
och världen snurrar alltför snabbt
jag drömde om dig, sen somnade jag
du var aldrig en fin dröm
du var bara en vacker mardröm som sakta åt upp mig innifrån
men ska du stanna kvar där inne
får du gå ut där ifrån
säg att du hatar mig, jag vet att det innerst inne stämmer
jag var
ecstasy
som lockade
men bara verkade för ett ögonblick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0