polaritet

jag tycker om när alla ses
och jag tycker om när jag får vara för mig själv
men jag undrar hur jag uppfattas
vilka bilder jag målar fram
just det där att måla med orden
solen skiner forfarande
men höstkylan letar sig in innanför kläderna
och mina fingrar befinner sig i längtan efter vantar
vaknar varje dag med det där solljuset mot mina nakna ben
det sticker aldrig, det värmer
det är den tysta telefonen som bränner
en morgon då jag egentligen inte behöver stiga upp
men jag drar mig upp till rostat bröd och obóy
ändå sitter smaken av sömntabletter kvar
men jag har hela tiden hjärtat och tankarna på annat håll
de placerade sig i en annan del av stan
musik i öronen och fötter på nya vägar
te och telefonsamtal
skrivmaskinstexter och sms
omplåstrad och ångerfull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0