kliché

jag hittade texter där jag skrivit något om att
det handlar om inverkan mer än avvärkan
avtryck mer än intryck
har skrivit ord om mina självlysande stjärnor i taket
men det är inte förrän nu jag har börjat släcka lampan
så att jag kan se dem om nätterna
och kanske viktigast av allt
texten om att
jag trodde att orden 'jag' och 'lycklig' kunde formas i samma mening
men insåg att de var motsatsord
slarvigt nedklottrade i en bok
och på tåget hem
är jag lika tom som sätet brevid mitt
och jag tänker något så enkelt som du bredvid mig

Kommentarer
Postat av: emma.

jag älskar dina självlysande stjärnor, men du borde lära dig stänga dörren på nätterna <3

2009-10-28 @ 20:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0