knockout

kommer du ihåg den där gången
på skolgården
under den nakna himlen
jag ville bara att du skulle tycka jag var fin
så jag frös för mina principers skull
och du med din badboy attityd
var redan införlivad i ett samhälle
där alla ville vara någon
men ändå så drog du mig ut på djupt vatten
gav mig en diffus framtidsvision
eller kanske längtade du också efter beröring
som satt så nära
men inte vågade flytta dig närmare
kanske om jag hade lyft blicken från dina skor
kastat mig handlöst
utan att hålla i någonting
så kanske jag inte hade kommit ihåg allt
så bra som jag gör
dagar har kommit och gått
om du bara varit här
och berättat, att det var livet

Kommentarer
Postat av: hanna.

du är duktig vännen! <3

2009-10-17 @ 23:21:56
Postat av: mange!

sjuka människa vad du är bra !

2009-10-17 @ 23:24:40
Postat av: P

nostalgipoesi var ju det bästa !<3

2009-10-18 @ 15:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0