don't be someone's slogan, cause you're poetry

bigbang exploderade i ett annat universum
likt jag exploderar i din närhet
slutar i kyla, med ett tomt hål, inte ens svart
nog finns där en skillnad för dig
på instrument, musik och mig
jag slukar, du säger att jag slukar mer än jag drar in
fast i samma andetag så säger du
att jag har blivit blek och smal
och jag förstår inte längre vad du menar
men det gör mig ingenting
för din mun är mig likt en obottnad sjö
och jag kan bara tiga för att inte sjunka
jag lever lite för stunden ibland
och jag tror att mitt hjärta slår
ganska lagom i takt just då
det är när dörren sluts
bakom din breda rygg och tillruffsade mörka hår
och visst är jag skillnaden för dig
mellan lycka och det du önskar att jag vore
jag säger kuriosa caféet, och du säger att det dröjer länge än
jag undrar ibland hur mycket man kan ge
när man redan givit bort allt man hade
all den kärlek man sparade så länge på
jag tror att hennes fingrar är smalare än mina
och jag undrar om hon somnar med öppen mun på ditt bröst
och jag undrar om du struntar i att bädda sängen
efter hennes besök
det finns dagar då jag fantiserar mer om henne
än om dig
jag ska sluta att dricka vin idag
och jag ska sluta att tala, för ingenting jag säger ha en poäng
brännmärket i golvet intill min säng
från mina cigaretter
har fått nio ben, och flyttat sig lite längre bort
jag var så vacker en stund i morse
när allting låg på rätt plats
och jag hoppades på ett sms
hoppades på att du ville vara min
fast jag ingenting förstår
och jag tror att jag snuddade vid döden just då
men jag antar att du tatuerade dig i mig
för du tycks aldrig blekna
och jag pluggar franska nu
inte för att jag vill, bara för att jag kan
jag är stark men
djävulen flätade upp min bröstkorg
och byggde sig ett bo där
fast jag antar att det är kallt intill mitt bröst
så jag blir nog ensam igen rätt snart
vad är jag egentligen
jag som plutar med munnen och ler, fast ganska fult
duggregn mot ett fönster passar min själ
och jag undrar om mitt liv räknas i gjorda eller ogjorda dagar
jag är rakare än järnvägen utanför mitt hus
och jag såg dig på en gata inne i stan
du såg mig inte
och mitt hjäta slog just ovanligt många slag
jag är rakare idag
hur kan någon ha ögon man smälter i
hur kan någon ha en hand som bara snuddar men bränner djupa sår
jag undrar varför de alldra vackraste
alltid är de farligaste
och varför man aldrig för en sekund
kan få tro att kärlek finns

Kommentarer
Postat av: emsi.

du skriver makalöst, ge ut en bok!

2009-12-08 @ 21:58:43
Postat av: Hanna O.<3

han är fullkomligt idiotisk som inte väljer dig.

tycker det är så gulligt när du sitter och funderar och så helt plötsligt river du fram en bit papper och skriver ner något du kommit på.

2009-12-11 @ 23:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0