nyanser av grått

du sa att vi måste, fly här ifrån stan

men måste vi inte hitta hem först?

nej jag vill inte fastna här

leta streckkoder på ica

eller vända hamburgare hela jävla dan

jag är så trött på ditt tjat, om att en dag kommer allt bli bra

du kan inte skriva en enda sång

som ger liv åt all denna grå betong

du sa: du har ju en snabb bil

vi kan väl dra redan idag?

jag har packat väskan och kollat kartan

usa eller moskva?

ja jag skiter väl i vilket

jag vill bara glömma bort

dessa 14 år i nyanser av grått

det enda som har hänt här på 14 långa år

är att radhusen har bytt färg

jag är så trött på det rökblå himmlen

från vår industri och att låtsas leva livet

som en svensson

inga fler vaga undanflykter

jag vill bli berusad av något annat som kan göra mig nykter

och tillsammans sjöng vi, en tonlös melodi

innan vi fattat hade vi dödat våran sista fantasi

ett lågtryck faller tungt över taken

om du ska sova så får du göra det vaken för idag

längs E20 söder ut förbi malmö, över bron och genom danmark

här lyser inga neonljus och här blinkar inga stjärnor

här finns bara soliga drömmar kvar

och jag frågade försiktigt:

vill du fly till varma länder?

för jag vill bara bli kysst av dina läppar och smekt av dina händer

och du skrattade och sa:

det var det mest patetiska jag hört

eller så är du den vackraste person jag någonsin mött

och du kan nog aldrig bli bättre än du är

jag hoppas att jag nån gång, faller i dig och blir kär

Kommentarer
Postat av: Hedberg

Jag tycker den här är bäst

2009-08-04 @ 23:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0