kärleksmelodier

jag vill inte bli känd
att alla vet vem jag är
skulle aldrig kunna bli min dröm
varje gång det går bra
skapas det hat
avundsjuka
jag vill inte bli känd
mina kläder följer inga enkla lagar om obalans
som vem som helst på en gata någonstans
ett möte
det där första steget
är det kärlek?
häftig förälskelse som blir till en melodi
en melodi som tinar frusna hjärtan
men radion kommer aldrig spela min sång
poesi är sång utan melodi
i ensamhet
ett försök i en jakt efter en förlorad tid
jag vill vara den enda som kan mina låtar
sjung aldrig med
jag går där ifrån
men självdestruktiva ting har sitt pris
jag vet vi är unga
och många kallar oss för dumma
men jag gillar den naiva blicken
och att alla känslor
är på liv och jävla död

Kommentarer
Postat av: cicci

min kusin är bäst på att skriva !

2009-08-07 @ 16:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0