faller i dig

i dina ögon är allt förklarat

ja innan jag frågat så har du redan svarat

och som ditt öga vänjer sig vid mörkret och ljuset

borde jag avvänja mig från drogen och ruset

men nu faller jag i dig

ja jag faller i dig

tiden är gratis men ändå så dyrbar

så jag är en miljonär nu

men det är det enda som jag har kvar

och när till och med glödlampan har sluta brinna

är det något jag måste söka och måste finna

men nu jag faller i dig

ja jag faller i dig

ja du är gammal och jag jag är ung

ja du är en man och jag är en flicka

som tror att jag är kung

ja kung över allt som går
att vara kung över

jag bara pekar och skriker för att få det jag behöver

men nu faller jag i dig

ja jag faller i dig

jag har hela staden under mina fötter

men jag blickar hellre uppåt

än att ge näring till mina rötter

men nu faller jag i dig

ja jag faller i dig

du har så rätt när du säger just dem orden

och jag borde lyda newton bättre

och hålla fötterna kvar på jorden


Kommentarer
Postat av: Hanna

det du skriver är tidlöst och underbart.

2009-08-05 @ 21:31:42
Postat av: Anonym

inse att jag inte KAN SVARA. lämna mig och min blogg ifred, om du inte tycker om det som läggs ut här så skit i och läsa den då vafan. jag är så jävla väl medveten om att vissa rader är från kent etc. MEN jag var ju förfan tvungen att börja på nåt sätt. poesin längre upp har jag skrivit helt själv, så sluta hacka ner på mig nu.

M.V. fucking. H

2009-09-17 @ 20:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0